Söyleşi

Filiz Cingi Yurdakul

Filiz Cingi Yurdakul, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nden 2003 yılında mezun oldu. Kentsel tasarım projeleri, karma projeler, ticari yapılar, büyük ve küçük ölçekli konut projeleri, eğitim yapıları, alışveriş merkezleri, ofisler, otel projeleri ve iç mekan tasarımı alanlarında çalışmış olan mimar; tasarım, proje yönetimi ve inşaat yönetimi alanlarında deneyim sahibidir.

Filiz Cingi Yurdakul tarafından çok disiplinli bir tasarım ofisi olarak kurulan AURA Design Studio, kamusal alanın şehir ve insan hayatı ile ilişkisini anlamak ve güçlendirmek üzere, mekan üretimi araştırmaları yaparak çalışmalarını sürdürüyor. Bugüne kadar katıldığı davetli ve uluslararası yarışmalarda birincilik, ikincilik ve mansiyon ödüllerine sahip olan AURA Design Studio; kentsel tasarım projeleri, karma kullanımlı yapı kompleksleri, ticari yapılar, büyük ve küçük ölçekli konut projeleri, eğitim yapıları, alışveriş merkezleri, ofisler, otel projeleri ve iç mekan tasarımı üzerine projelendirme, proje yönetimi ve uygulama çalışmaları yürütmeye devam ediyor.

www.aurads.com


Projeleriniz için öncelikli olarak tercih ettiğiniz, bağ kurduğunuz özel markalar var mı? Ne gibi kriterler firmalar ve markalar ile bağ kurmanızı sağlar?

Proje süreci başından sonuna kadar tam bir ekip çalışması ile tamamlanıyor. Konsept proje aşamasında belirlenen malzeme seçimleri ile ilgili kesin proje aşamasında firmalarla bağlantı kurarak gerek numune gerek detay anlamında destek arayışlarımız oluyor. Bu durum, kullanmayı sevdiğimiz malzeme ve detaylarla ilgili firmalarla daha sık bağlantı kurmamızı sağlıyor. İhtiyacımız olan numune ve teknik detay desteği sürecinde birlikte rahat hareket ettiğimiz, hızlı ve doğru geri dönüşler aldığımız firmalar ile zaman içinde bir bağ kurulmuş oluyor.  Kurulan bu bağ ile firmaların ürünlerine hakim oluyoruz ve tasarım sürecinde bu ürünleri daha rahat ve ürün özelliklerine hakim olarak kullanıyoruz. Kullanılan malzemeleri ve firmaları işverene biz önerdiğimiz için firmaların malzeme tedariki ve uygulama sırasındaki destekleri de malzeme seçimlerimizde önem kazanıyor.

Gazi Anadolu Lisesi

Projelerinizde kullanacağınız ürünler için karar verme süreci ofisinizde nasıl işliyor? İdeal bir materyal seçim sürecini nasıl tanımlarsınız?

Konsept proje aşamasında malzeme önerilerimiz belirginleşiyor. Mimari kesin proje aşamasına geçerken malzeme paletlerimiz yüzde doksan oranında netleşiyor. Bu sırada malzeme numuneleri ve renk-doku paleti çalışması yaparak işverenlerimizle paylaşıyoruz. Uygulama projeleri aşamasına geçtiğimizde malzemelerimiz netleşmiş oluyor. Detay projelerimizi bu kararlar doğrultusunda hazırlıyoruz. Hemen hemen tüm işlerimizde özel detaylar için ve renk-doku seçimlerimizden emin olmak için mock-up yaptırıyoruz. Hem işveren hem de bizlerin sonuçtan emin olabilmesi için mock-up yapılması hayati önem taşıyor. Yapı maliyetlerinin artması ile malzeme kısıtlamalarımız da oluyor tabii. Bu noktada işverenlerimize sürdürülebilir, bakımı kolay ve uzun ömürlü malzeme önerileri sunuyoruz. İlk yatırım maliyeti ucuz olan, fakat kısa vadede daha büyük yatırım giderlerine sebep olacak malzemeleri kimse tercih etmek istemiyor. Bu anlamda malzeme seçimlerimizi çoğu zaman doğa ve yerel mimari ile uyumlu; bakımı ve uygulaması sırasında büyük sıkıntılar yaratmayacak özellikte, işçilik hatalarına en az düzeyde sebep olacak doğrultuda yaptığımızdan büyük bir sıkıntı yaşadığımızı söyleyemem.

Gazi Anadolu Lisesi

Yapı malzemeleri üzerine son gelişmeleri nasıl takip ediyorsunuz? Hangi kaynaklardan faydalanıyorsunuz?

Fuarlar, malzeme tanıtımında en önemli kaynaklar. Ayrıca firmalardan gelen tanıtım broşürleri ve kataloglar, firmaların ofisimizi ziyaretleri ve firma showroomlarına yaptığımız ziyaretler bizleri bu konuda güncel tutuyor.

Projelerinizde imzanız olarak adlandırabileceğiniz, olmazsa olmazınız bir malzeme var mı?

Doğal taş ve ahşap kullanımı olmazsa olmazlarımızdan diyebilirim. Alüminyum düz, perfore ve üç boyutlu paneller de yine çok severek kullandığımız malzemeler. Cam kullanımı her mimar için çok önemli olduğu gibi bizim için de çok önemli. Geniş cam yüzeyler mimari çizgimizin vazgeçilmezi diyebilirim. Bu anlamda ısı yalıtımı yapan, aynı zamanda ışık geçirgenliği fazla ve yansıma oranı ve UV geçirimi düşük olan teknolojik camları sıklıkla tercih ediyoruz.

Türkiye yapı endüstrisinde eksikliğini hissettiğiniz ürünler var mı?

Türk inşaat sektörünün uluslararası anlamda önder olduğu düşünüldüğünde, Türk cephe profil sistem firmaları konusunda eksiklik olduğunu, birçok ithal sistem firmalarının parça üretimlerinin Türkiye’de yapılmasına rağmen Türk cephe sistem firması sayısının çok az olduğunu düşünüyorum. Birçok Türk firma, uluslararası test ve garanti süresi konuları ile teknolojik cephe sistemleri üretiminde yetersiz kaldığı için çoğu zaman ithal çözümlere gidilmek zorunda kalınması durumunu yadırgıyorum doğrusu.

Türkiye yapı endüstrisinde en fazla eksikliğini hissettiğim bir diğer konu da malzeme teknik detay çözümleri ve numune formatı eksikliği. Bir malzemenin düşünülmüş, tasarlanmış ve üretici firmanın profesyonel olup olmadığı bu noktada belirginleşiyor. Her malzemenin piyasaya sürülürken mutlaka kendi uygulama sistem detayının olması ve hangi koşullarda nasıl uygulanacağının net olması, farklı malzemelerle bir araya geldiğindeki bitiş detaylarının çözülmüş olması gerekli. Eğer üç boyutlu bir malzemeyse Revit modelinin olması, renk ve dokularının seçilebilmesi için gerekli kartela, numune kutularının olması gerekli. Aksi halde malzemeyi sevsek bile kullanırken çok zorlanıyoruz.

Related posts
Söyleşi

Doğan Mete

3 Mins read
2005 yılında Haliç Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nden mezun olan Doğan Mete, eğitim hayatının hemen ardından İstanbul’da tarihi yarımada bölgesinde kendi ofisi Doğan Mete…
Söyleşi

Çağıl Akçurin

3 Mins read
Özellikle projelere getirdiği “haute couture fonksiyonellik” ve “sofistike yalınlık” ile tanınmaktadır. Tasarladığı kamu-özel iş birliği olan Beşiktaş Kahvaltıcılar Sokağı ve Mimarlar Odası…
Söyleşi

Ayşegül Güner

3 Mins read
İstanbul’da 2002 yılından beri edindiği deneyimi 2008’de AAD Architects&U.WE Design çatısı altında birleştiren Mimar Ayşegül Güner, mimarlık, iç mimarlık ve kentsel tasarım…