Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından biri olan Trendyol, genç ve dinamik ekibine takım çalışmasına uygun ve eşitlikçi bir çalışma ortamı sunuyor.
Trendyol’un ofis olarak kullanmaya karar verdiği proje mekanı aslında İstanbul Maslak’ta bulunan bir gökdelenin altında, mini bir alışveriş merkezi olarak tasarlanmış bir alan. Dolayısıyla proje bir iç mimari düzenlemesinden çok yeniden işlevlendirme projesi olarak değerlendirilebilir.
Hız, Trendyol için en önemli konu. Kampüste müdür, yardımcı, şef, direktör gibi özel odalar yer almıyor. Ekipler kendi içlerinde çalışıyor ancak farklı bölümler ile sürekli iletişim halindeler. Ekipler arasında etkileşimi sağlamak ise ekibin sürekli iletişimde kalmasını sağlamak ile mümkün. Bu veriler de tasarımın ana paradigmasını oluşturuyor.
İki bine yakın kişinin çalıştığı ve bu sayının giderek arttığı ofisin giriş ve çıkış saatlerindeki sirkülasyon düşünüldüğünde, ofisin kendi özel girişinin oluşturulmasına karar verildi. Girişe yönlendiren peyzaj düzenlemesi ve ofisin giriş lobisi, Trendyol kimliğini öne çıkaracak şekilde tasarlandı.
Birbirleriyle sürekli iletişimde olan ve hıza önem veren Trendyol ekibi için 5 kata yayılacak olan ofisin sirkülasyonunu en verimli şekilde çözebilmek projenin önemli kriterlerinden biri oldu. Bu nedenle bütün çalışma alanları sirkülasyon süresini kısaltmak; asansör, merdiven holü gibi yerlerde kaybedilen zamanlardan tasarruf etmek amacıyla galeri içinde tasarlanan bir rampayla birbirine bağlandı. Aynı zamanda ofisin tüm katlarına hizmet edecek cam bir asansör, B1 katı ile zemin katı ve zemin kat ile birinci katı birbirine bağlayan merdivenler, sirkülasyon sorununa cevap vermeye yönelik müdahaleler oldu.
Ofisin tüm çalışma alanlarının derinlemesine algılanabildiği, maksimum optik ilişkinin kurulabildiği bu sirkülasyon elemanı, projenin omurgasını oluşturdu. Boşluk içinde yapılan asma katlar, rampanın bir merdivenle son bulduğu sosyal alan ve kafe kullanımındaki platform da böylece göz önünde mekanlar olarak vurgulanmış oldu.
Ofisin en önemli mobilyası olan çalışma masaları, ekibin çalışma şekli ve büyüme hızı göz önünde bulundurularak farklı çalışma şekillerine ve kişi sayısının artışına uygun esneklikte olacak bir mobilya ile çözülmeye çalışıldı. Mobilya tasarımındaki yaklaşım birlikte çalışmaya imkan veren, esnek sayıda insanın çevresinde toplanabileceği ve sınırlı bir kişisel alan tarif etmeyen bir çalışma alanı tanımlaması oldu. B2 katındaki departmanlar “Cumulus” adı verilen bu masaları kullanırken; bu ekiplerden farklı bir çalışma sistemine sahip olan Teknoloji bölümünde ise, bölümün çalışma sistemi için (Kanban) özelleştirilmiş bir oturma düzeni uygulandı. 8-10 kişilik gruplar halinde çalışan teknoloji ekipleri için U şeklinde oturma düzeni oluşturularak her bir ekibe özel raylı yazılabilir yüzey sistemleri, dinlenme alanları ve kısa toplanma alanları kurgulandı. B1 ve B2 katlarında bu projeye ve çalışma gruplarına özel olarak aydınlatma elemanları tasarlandı.
Farklı ekipleri birbiriyle bir araya getirmek için kullanılacak yemekhane, spor salonu, konferans salonları ve eğitim salonları en alt katta, B3’te konumlandı. “Marketing”, “Business” gibi departmanların çalışma alanları ve ofisin tamamına hizmet edecek olan toplantı odaları B2 katında, Teknoloji ekibi ise B1 katında konumlandırıldı. B2 katında yer alan atrium mekanı ise tüm ofisin kalbi olacak şekilde sosyalleşme, dinlenme ve ortak çalışma alanı olarak düzenlendi.
Büyümeye devam eden AR-GE ekibinin ve FL ekibinin yer alacağı zemin ve birinci katlarda projenin şantiyesi hala devam ediyor.