AGT, duvar yüzey çözümleri ile de ahşap bazlı panel sektörüne yeni bir kategori açarak, pazarını çeşitlendiriyor. AGT 2022’de parke, panel ve profil ürün gruplarında çeşitliliğini artırarak, Dünya’ya katma değerli ürün sunan öncü markalardan biri olmaya devam ediyor.
Ulusal ve uluslararası pazar için panel, profil ve parke üreten; beş kıtada 1000’den fazla satış noktası bulunan AGT, 2022’de katma değerli ürünlere olan ilgisini devam ettireceğini açıkladı. Özellikle panel ve profil grubu ürünlerindeki malzeme çeşitliliğini ve uygulama kategorilerini çeşitlendirerek mobilya ve dekorasyon sektörüne hazır çözümler geliştiren AGT, bu vizyonuyla daha kısa sürede tamamlanan prestijli iç mimari projelerin ve katma değerli mobilyaların malzeme tedarikçisi olmayı hedefliyor.
Mobilya ve dekorasyon sektörünün basın temsilcileri ile Antalya fabrika yerleşkesinde gerçekleşen basın buluşmasında yeni dönemi değerlendiren AGT İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Çetinkaya, “tasarımlarımızla ilham vererek, mimarlarımızın ve mobilya tasarımcılarımızın hayatlarını kolaylaştırırken; ülkemizin ihracat değerini yükselteceğiz” şeklinde konuştu.
Yeni Showroom Konsepti “Design Box”
2021 yılında pazara sundukları Supramat panel serisi ve duvar profilleri ile Dünya pazarında büyük ilgi gördüklerini, yeni showroom konsepti Design Box’lar ile en yeni AGT koleksiyonları için bir deneyimleme merkezi ve tasarımcılar için bir ilham merkezi inşa ettiklerini ifade eden Çetinkaya, şunları ekledi:
“Design Box, AGT’nin önümüzdeki dönemde ortaya koyacağı vizyonu anlatıyor. Fuar deneyiminin showrooma taşındığı Design Box konsepti ile AGT, ziyaretçilerine ilham vermeyi hedefliyor. İlki Antalya fabrika yerleşkemiz, idari bina fuayesinde açılan Design Box bir çeşit deneyimleme merkezi olarak dikkat çekiyor. Üstelik virtual olarak da ziyaret edilebilen Design Box, Yurtdışı bayilerimiz için bile deneyimleme merkezi olma işlevine sahip.”
Çetinkaya, 2021 için de şu değerlendirmelerde bulundu:
“AGT, Türkiye ve Dünya’da saygın bayi yapısı ile High Gloss Panel koleksiyonlarında en çok tercih edilen marka konumuna ulaşmıştır. Parke ürün grubunda ise ülkemizin en çok tercih edilen markasıdır. Parke koleksiyonlarında farklı kalınlık, yüzey özellikleri, etkileyici desen seçenekleri ile AGT, bu ürün grubunda trendlerin belirleyicisi konumuna gelmiştir. 2010’lu yıllarda Türkiye laminat parke pazarında %70 seviyelerinde ithal ürünleri uygulanırken, bugün AGT’nin iç pazar ve ihracatta gösterdiği başarı ile Türkiye’deki ithal parke uygulama oranı %5’lerin altına düşmüştür. Aynı zamanda ülkemiz, laminat parke ihraç eden önemli üretim merkezlerinden biri haline gelmiştir. AGT’nin ihracattaki ve iç pazardaki başarısının faktörleri; hissedilen yüzey dokuları, trendleri belirleyen renk uyumu, üretiminde insan sağlığına ve çevreye duyarlı prosesleridir.”
Yaşanan iklim kriziyle birlikte tüm dünyada tedarik ağındaki sürdürülebilirlik anlayışının da önemine dikkat çeken Çetinkaya, AGT ürünlerinin geri dönüşümü desteklediğini ve sıfır atık anlayışıyla üretildiğini belirtti. EPD, FSC, Blue Angel, E0 gibi sertifikalarla doğa dostu ve insan sağlığını önemseyen üretim anlayışını tescilleyen AGT, sıfır atık politikasına uyumlu üretim yapıyor. Firma, aynı zamanda üretim atıklarını AGT Enerji bünyesindeki santralde elektrik enerjisine dönüştürüyor. Dünya’daki gelişme ve beklentileri yakından takip eden ve proseslerini buna göre sürekli geliştiren firma, mobilya üreticilerinin ürünlerine katma değer sağlıyor.